Gartner: Chytré hodinky se neprosadí ani v předvánočním období

Navzdory aktivnímu marketingu se chytré hodinky v letošních předvánočních prodejích neprosadí. Podle analytiků Gartner to způsobí kombinace vysoké ceny a toho, že dosud není jasné, k čemu jsou takové hodinky vlastně dobré. Proto kupující sáhnou raději po tabletu. Chytré hodinky navíc podle všeho míří na jiný segment trhu než tablety a smartphony. Nejedná se o komunikačně – pracovní nástroj, ale spíše o zařízení určené pro fitness, monitoring zdravotního stavu, péči o staré lidi, bezpečnost a podobné oblasti.„Gartner předpokládá, že minimálně do roku 2017 se chytré hodinky nestanou vážnějším konkurentem smartphonů,“ říká hlavní analytička Annette Zimmermann. A to zejména díky tomu, že hodinky nemají pokročilé vestavěné funkce, na jaké jsme zvyklí u telefonů a navíc pro ně téměř neexistují aplikace. Svou roli sehrává i to, že ani současný design není příliš atraktivní. Základním post-počítačovým zařízením tedy zůstanou smartphony a tablety, jejichž prodeje nadále strmě rostou – na úkor počítačů (tablety) a běžných mobilů (smartphony).

Mohlo by vás zajímat